رزمی شو آموزش هنر سوزن دوزی وخامه دوزی کمیته امداد به ۲۰۰ بانوی سرپرست خانوار - رزمی شو

 

کارآفرین و راهبر شغلی کمیته امداد سیستان ‌و بلوچستان تاکنون به بیش از ۲۰۰ بانوی سرپرست خانوار، هنر سوزن‌دوزی و سفالگری را آموزش داده است.

 

به گزارش خبرگزاری مردان آتش؛ عالیه اکرمی کارآفرین و راهبر شغلی کمیته امداد سیستان ‌و بلوچستان است که تاکنون به بیش از ۲۰۰ بانوی سرپرست خانوار، هنر سوزن‌دوزی و سفالگری را آموزش داده است.

وی در این‌باره گفت: راهبران شغلی به مددجویان کمک می‌کنند تا از هنری که آموخته‌اند، بتوانند به درآمدزایی برسند و مهمترین گام در ایجاد کسب و کار، آموزش صحیح است.

این کارآفرین موفق بیان کرد: در رشته صنایع دستی تحصیل کرده‌ام و علاوه بر اشتغال در این زمینه، به آموزش بانوان نیز علاقه‌مند هستم و به خصوص در سه رشته خامه دوزی، سوزن‌دوزی و سفال دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم.

راهبر شغلی کمیته امداد استان افزود: تاکنون رتبه‌های مختلف استانی از جمله طراح برتر صنایع دستی در دوره دوم «بوت کمپ» کسب کرده‌ام و علاوه بر همکاری با کمیته امداد، در خانه خلاق فرش سیستان و بلوچستان نیز فعالیت دارم.

وی اظهار کرد: سال ۹۵ مقاله‌ای در زمینه خامه دوزی سیستان ارائه دادم که به عنوان تک درس در دانشگاه علمی- کاربردی خامه‌دوزی تدریس شود و تاییدیه وزارت علوم را هم گرفته است.

اکرمی با بیان اینکه در سال ۹۶ در زمینه خامه‌دوزی، نشان ملی گرفته است، افزود: مدرک مربیگیری در زمینه تودوزی سنتی دارم و همیشه علاوه بر کار هنری، سعی کرده‌ام در حال آموزش دادن و آموزش گرفتن باشم.

وی گفت: راهبران شغلی به مددجویان کمک می‌کنند تا از هنری که آموخته‌اند، بتوانند به درآمدزایی برسند و مهمترین گام در ایجاد کسب و کار، آموزش صحیح است.

راهبر شغلی کمیته امداد استان بیان کرد: مشکلی که راهبران به طور عمده با آن مواجه هستند، تامین مواد اولیه است که امیدواریم سازمان‌ها در این زمینه به راهبران کمک کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 29 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 29 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.