رزمی شو تاجیک: تکواندو بعد از ۱۲ سال در پاریس بدنبال مدال است - رزمی شو

به گزارش خبرنگار ورزشی رزمی شو، مسابقات انتخابی المپیک پاریس در بخش قاره ای اهمیت فوق العاده ای برای همه کشورها دارد و فدراسیون تکواندو باید دقت نظر زیادی در انتخاب نماینده کشورمان برای این رویداد مهم داشته باشد.

حسین تاجیک در گفت و گو با خبرنگار ورزشی رزمی شو، از شرایط کسب سهمیه المپیک پاریس توسط تکواندوکاران کشورمان گفت: در شرایط فعلی اغلب مدعیان تکواندو در قاره کهن از طریق رنکینگ سیستم کسب سهمیه کرده اند و به خوبی می توان تشخیص داد که در چه اوزانی و چه تکواندوکارانی در مسابقات قاره ای حضور خواهند داشت تا بر اساس آن نماینده تکواندو ایران انتخاب و معرفی شود.

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی تکواندو در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: معتقدم کسب مدال در همه اوزان المپیکی سخت است اما باتوجه به سابقه تکواندوکاران در هر وزنی می توان نقشه راه را ترسیم کرد. به عنوان مثال در وزن اول المپیکی یا ۵۸- کیلوگرم سه تکواندوکار جوان داریم که در اندازه استانداردهای جهانی مبارزه می کنند. حاج موسایی و زندی در مسابقات معتبری همچون گرندپری بهترین های این وزن از جمله «جون جانگ» کره ای یا «محمد خلیل» تونسی را شکست داده اند. حسین پور هم در مسابقات جهانی باکو و حتی بازی های آسیایی که در یک وزن بالاتر مبارزه میکرد، ثابت کرد در کنار تکنیک فوق العاده باهوش است و این موضوع توانایی او را دو چندان می کند.

عضو سابق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که در اوزان سنگین وزن تکواندو ایران از گذشته تا کنون آیا شرایط خوبی داشته یا خیر گفت: تکواندو ایران همیشه در اوزان بالا(۸۰+ کیلوگرم) تکواندوکاران خوبی داشته که مدال های ارزشمندی را نیز کسب کرده اند. شرایط مبارزه در این وزن متفاوت است و تکواندوکار در کنار تکنیک بالا باید قدرت بدنی بالاتری داشته باشد. چیزی که در مسابقات لیگ برتر و مبارزه میرهاشم حسینی در هفته گذشته در مسابقات لیگ شاهد آن بودیم و با وجود آنکه اولین حضور خود در این وزن را تجربه میکرد، همه حریفان خود را شکست داد و نفر اول این وزن شد.

وی در پاسخ به این سوال که برای موفقیت تکواندو در این مسیر کمیته فنی چه برنامه هایی را بایددر دستور کار خود قرار دهد، گفت: کمیته فنی فدراسیون باید برای آنالیز اهمیت بیشتری قائل شود، اینکه حریفان ما چگونه مبارزه می کنند و راه مبارزه و پیروزی با آنها چگونه است یک سوی  مقوله است، اینکه در رنکینگ چه شرایطی ایجاده شده و خواهد شد، بحث دیگری است. خوشبختانه تکواندو از آن دست رشته هایی است که قرعه کشی ان بر اساس رنکینگ انجام می شود و میتوان قبل از شروع المپیک جدول را ترسیم کرد و بر اساس آن نمایندگانی که سهمیه گرفته اند را براساس حضور در این جدول پیش برد تا راه کسب مدال آنها هموار تر باشد.

تاجیک در پایان گفت: تیم ملی مردان ایران بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن مدالی در این رویداد مهم کسب نکرده و در پاریس به دنبال آن است تا بعد از ۱۲ سال دوباره به سکوی المپیک برگردد. رسیدن به این مهم دور از دسترس نیست، اما باید با برنامه پیش رفت، این درست است که تکواندو به مدال المپیک نیاز دارد اما نباید این موضوع فشار مضاعفی به تکواندو وارد کند. به موفقیت تکواندوکاران در این دوره از المپیک خیلی امیدوارم این مهم اتفاق بیفتد.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 21 views بار دسته بندی : رزمی تاريخ : 6 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.