رزمی شو ساعی: زود رفتن تیم به مسابقات جهانی را تبدیل به حاشیه کردند/ دکتر چو از حضور بازیکن 17 ساله ما خوشحال بود - رزمی شو

به گزارش خبرنگار ورزشی رزمی شو، نشست خبری فدراسیون تکواندو امروز یک‌شنبه ۲۶ آذرماه_۱۴۰۱ با حضور هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو، اصغر رحیمی مدیرفنی تیم های ملی و ایمان اکبرزاده داور بین المللی تکواندو برگزار شد و در این نشست خبری نفرات حاضر در مورد نتایج رقم خورده تیم ملی تکواندو در بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان و برنامه های آتی فدراسیون و تیم ملی توضیحاتی را ارائه کردند.

* زود رفتن تیم را به حاشیه بردند

هادی ساعی  رئیس فدراسیون تکواندو در ابتدای صحبت های خود در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در خصوص مسابقات جهانی و بحث قرارداد با کوکی وان داشتیم باید بگویم که این مسابقات بزرگترین رویداد ورزشی ما محسوب می‌شد، قهرمانی جهان مسیر طولانی را پشت سرگذاشتیم و رسیدیم به مکزیک، نزدیک ۳۷ ساعت در مسیر بودیم و خیلی برای ما سخت بود. تلاش کردیم تیم را به بهترین شکل اعزام کنیم، برای اولین بار با بیزینس کل تیم را اعزام کردیم و یک هفته زودتر رفتیم اما برخی‌ها که درکی از ورزش قهرمانی ندارند این زودتر رفتن تیم را برای ما حاشیه کردند، به هرحال مسیر طولانی بود و باید زودتر تیم اعزام می‌شد، اختلاف زمان نزدیک به ۱۰ ساعته داشتیم، در بحث بدنسازی اطراف از سطح دریا برای تیم مهم بود.

*بچه‌های ما از لحاظ فیزیکی کم نیاوردند

ساعی در ادامه گفت: خدا را شکر بچه‌های ما از لحاظ فیزیکی کم نیاوردند، پایین ترین سطح مکزیک ۱۸۰۰ بالای سطح دریا است. جایی که نا بودیم فکر میکنم ۲۰۰۰ متر بالا تر بود. این شرایط برای ورزشکار سخت است، مایکل فپ دوماه آخر تمرینات المپیک را در مکزیک تمرین می‌کند. به خاطر آن ارتفاع در مکزیک تمرین می‌کند. 

*  برخلاف انتقادهای غیر کارشناسی تیم ما خیلی جوان بود

وی‌افزود: خدا را شکر تیمی که ما بردیم برخلاف بعضی از انتقادهای غیر کارشناسی باید بگویم که تیم ما خیلی جوان بود، اما به کادر فنی که این جسارت را داشت و با تیم جوان راهی مسابقات جهانی شدند، تبریک می‌گویم.
جوانان با شکست پیشکسوتان به تیم ملی رسیدند. ما تیم را بدون انتخابی نبستیم، انتخابی برگزار شد و‌ مقانلو به عنوان سرمربی گفت باید انتخابی برگزار شود، خوشبختانه با همین روش ترکیب تیم بسته شد.

 

* دکتر چو از حضور بازیکن ۱۷ ساله ما خوشحال بود

ساعی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: با حضور داوران رسمی انتخابی تیم ملی برگزار شد. کادر فنی و فدراسیون این ریسک را کردند و این اتفاق بزرگ را رفقم زدند. ما نسبت به دوره کذشته سه پله بالا آمدیم، دوره قبل در بخش مردان دوازدهم شده بودیم اما این دوره نهم شدیم. این روند رو به جلو بود و من مطمئنم در قهرمانی جهان در باکو بچه‌ها بهتر از این خواهند شد و جواب اعتماد کادرفنی را خواهند داد. باریکن ۱۷ ساله ما مقابل بازیکنان قهرمان جهان و المپیک را شکست میدهد. رییس فدراسیون جهانی وقتی تصاویر بچه های ما را روی تابلو مسابقات می‌دید، سوال می کرد که این بازیکن واقعا ۱۷ ساله است؟ دکتر چو از این اتفاق خیلی خوشحال بود، همه کشورها به ما تبریک میگفتند که تکواندو ایران به روزهای خوب خود برمیگردد. باید یک مقدار صبر کنیم و روزهای خوبی در انتظار تکواندو است. من خیلی خوشحالم که در کمیته فنی همه بچه های ما در این جمع قهرمان هستند و خاک این رشته را خورده اند که در کمیته فنی حضور دارند.

* با امضای تفاهم نامه مانع خروج ارز می‌شویم

ساعی در مورد سفر به کره جنوبی گفت: در خصوص سفر بنده به کره برای بستن قرار داد به کوکی وان ما یک قرارداد و تفاهم نامه ای امضا کردیم، ما اولین کشور هستیم که این تفاهم را امضا کردیم، معمولا کوکی وان با هیچ فدراسیونی این قرارداد را نداشته است. این اتفاق باعث می‌شود که ما ارز از کشور خارج نکنیم، همه آزمون ها و … باید در کوکی وان برگزار شود و ما اولین کلاس داوری هامادانگ را در ایران برگزار کردیم. حساب کنید ۸۲ نفر یک سفر به کره نزدیک ۵ هزاردلار هزینه دارد و این هزینه‌ها دیگر خارج نمی‌شود. ما مدرسین کوکی‌وان را در کشور آموزش دادیم‌ و‌ مربیان ما مدرک کوکی وان (مرکز‌جهانی فدراسیون تکواندو)را گرفتند. قرار است تا دان هفت را در ایران برگزار خواهد شد.

*درباره ادامه همکاری و عدم همکاری کادرفنی کمیته فنی تصمیم می‌گیرد

رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اینکه شنیده شده کمیته فنی برای ادامه همکاری با کادر فنی فعلی قرار است تصمیم‌گیری کند آیا بهتر نیست با توجه به زمان باقیمانده تا المپیک پاریس روند ادامه همکاری با همین کادر ادامه داشته باشد یا خیر،اظهار داشت: من به شخصه چون در مسابقات جهانی حضور داشتم از عملکرد کادر فنی راضی هستم اما حتماً جلسه کمیته فنی روز چهارشنبه برگزار خواهد شد و تمام اعضای کمیته فنی در این جلسه حضور خواهند داشت و صحبت‌های خود را مطرح می‌کنند. در رابطه با ادامه همکاری و عدم همکاری کادر فنی کمیته فنی تصمیم خواهد گرفت.

وی افزود: کمیته فنی ما همه از دوستانی هستند که خاک خورده این رشته محسوب می‌شوند همه آنها حرف برای گفتن دارند. پس از تشکیل جلسه آنها می‌توانند به کادر فنی ما کمک کنند. در جلسه هر اتفاقی رخ دهد به نفع تکواندو است باید اجازه دهید کادر فنی هم از عملکرد خود دفاع کند. بنده فقط یک رأی دارم به دوستان هم گفتم که رأی خودم را آخر از همه می‌دهم تا خدای ناکرده رأی اول من تأثیرگذار نباشد. هرچند که دوستان همه نظر کارشناسی خودشان را دارند.

*وزارت می‌خواهد کلاً دو میلیارد تومان به ما بدهد

رئیس فدراسیون تکواندو در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: حاشیه‌سازی را در مسابقات جهانی مکزیک ما لمس کردیم و با ۱۴۰ کشور مبارزه می‌کردیم و یک نفر هم از داخل کشور تلاش می‌کرد ما نتیجه نگیریم. در ایران هم هر روز برای فدراسیون حاشیه ایجاد می‌کنند و از خودی‌ها که در تکواندو  بوده و اکنون دست‌شان کوتاه شده می‌خوریم. هفته گذشته من در وزارت ورزش از من خواستند تفاهم‌نامه را امضا کنم اما من امضا  نکردم و خیلی شفاف گفتم امضا نمی‌کنم. به من می‌گویند ۲۰ میلیارد مجلس را پیگیری کنید و ۲۲ میلیارد هم بودجه وزارت ورزش و جوانان است در حالیکه ما حدود ۴۳ میلیارد خرج کردیم و با این شرایط کم می‌آوریم و خواستار بودجه بیشتر شدیم. دوستان گفتند نه آن ۲۰ میلیارد مجلس در دل همین بودجه وزارت ورزش و جوانان است که من خندیدیم و گمان کردند شوخی است اما آنها خیلی جدی بودند یعنی وزارت می‌خواهد کلاً دو میلیارد تومان به ما بدهد.

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: به معاون وزارتخانه گفتم شما سال گذشته رئیس فدراسیون بودید و کلاً در دو رویداد حضور داشتید. هزینه اعزام به المپیک توکیو هم برعهده کمیته ملی المپیک بود اما ما تا به امروز رویدادهای زیادی را رفته‌ایم. متأسفانه دوستان صندوق خالی به ما تحویل دادند و اکنون می‌گویند شما پولدار هستید. در هر صورت من چنین تفاهم‌نامه‌ای را امضا نمی‌کنم. ما ۱۵ اعزام در ۹ ماه داشته‌ایم و از روزی که حکمم را به عنوان رئیس دریافت کرده‌ام هیچ دیداری با وزیر ورزش نداشته‌ام. من به فولادگر گفتم وقتی گزارش می‌دهید اول از همه به مدال‌های تکواندو اشاره می‌کنید اما زمانی که می‌خواهید  پول و بودجه به ما بدهید تکواندو فراموش می‌شود.

ساعی در پاسخ به  ین سؤال که دلیل رفتن ندا زارع مربی تیم ملی بانوان چیست، عنوان کرد: خانم زارع خودش کناره‌گیری کرد به خاطر اینکه احتمالاً می‌خواهد جای دیگری زندگی کند. اما دلیل غیبت ناهید کیانی فنی است. او در چند رویداد که حضور داشته دچار افت شده است. در مسابقات جهانی و گرندپری کیانی انتظارات ما را برآورده نکرده و یک مسابقه فعلاً به او استراحت داده‌ایم ما با کسی تعارف نداریم به خاطر دو نکته به کیانی تذکر دادم اما او را کنار نگذاشته‌ام. ما شفاف هستیم و شهامت پذیرفتن اشتباهات را داریم و حتی در مسابقات لیگ برتر هم برخی دوستان را توبیخ کردیم. 

وی در پاسخ به ا ین سؤال که میرهاشم حسینی از پرداخت پاداش به فوتبالیست‌ها انتقاد کرده شما به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو در رابطه با این موضوع چه نظری دارید، گفت: موضع‌گیری ورزشکاران رشته‌های انفرادی در خصوص فوتبال بوده و هست به هر حال این موضوع در گذشته هم بوده رشته‌های انفرادی واقعهاً سختی‌های خودشان را دارند متأسفانه میرهاشم حسینی به خاطر همه این اتفاقاتی که در دو سال گذشته برای او رخ داد همه می‌‌دانیم واقعاً خسته شده است. تلاش کردیم تا شرایطی ایجاد شود که این صبر او نتیجه بدهد. میرهاشم قهرمان ملی است و باید نگاه ویژه‌ای به او شود. نمی‌گوییم مسئولان ورزش فوتبال را نادیده بگیرند اما ورزشکارانی که به تنهایی پرچم کشور را به اهتزار در می‌آورند نیز حق دارند و باید مانع تقابل فوتبالیست‌ها با سایر رشته‌ها شویم.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد شرایط تیم ملی تکواندو بانوان خاطرنشان کرد: واقعیت این است فعلاً شرایط تیم بانوان به این شکل است و چندان فرد دیگری را نداریم. کادر فنی و نفرات نیاز به زمان دارند و پیش‌بینی چنین نتایجی را داشتیم. هرچند تیم ملی بانوان قهرمان آسیا شد اما مسابقات گرند پری و قهرمانی جهان خیلی متفاوت استو در بخش بانوان بدنساز تخصصی نداریم و این یک ضعف دارد.

ساعی در پاسخ به این سؤال که شما در صحبت‌های خود مدعی شدید به دنبال بازگرداندن بازیکنانی هستند که به آن سوی مرزها رفته‌اند آیا برای بازگشت رضا مهماندوست برنامه‌ای در نظر دارید یا خیر، عنوان کرد: بحث رضا مهماندوست جدا است او یک مربی است و  می‌تواند همه جا کار کند اما ورزشکارانی که رفته‌اند ما تلاش می‌کنیم دوباره در تیم ملی حضور یابند این رشته برای همه تکواندوکاران ایران است. همانطور که شاهد بودیم در وزن هفتم مسابقات جهانی مکزیک چهار ایرانی در یک وزن حضور داشتند نمی‌دانیم بگوییم خوشحالیم یا ناراحت اما در هر صورت طلای این وزن به یک ایرانی رسید. 

وی در پاسخ به این سؤال که چه اتفاقی برای سجاد مردانی در مسابقات گرندپری ریاض رخ  داد که او ناک اوت شد، گفت: ما در این مسابقات به هیچ عنوان مخفی‌کاری نکردیم و اکنون همه چیز قابل دسترسی است. سجاد برخی مواقع بیش از اندازه محجوب و با حیا  است. او در مبارزاتش در ریاض یک لحظه ایستاد که چرا داور امتیاز نداده و متأسفانه حریفش ضربه‌ای به صورت  او زد و بازنده شد. سجاد غفلت کرد و نباید با این همه تجربه‌اش اشتباه می‌کرد.

ساعی در پایان صحبت‌های خود در خصوص اتفاقات افتاده در جهانی مکزیک و اعتراضی که منجر به یک سال تعلیقش شده است، گفت: در مسابقات جهانی مکزیک هر روز اتفاقاتی در بخش داوری رخ می‌داد و برای ما و سایر کشورها مشکلاتی ایجاد می‌شد در روز اول و دوم ما سعی کردیم با موضوع کنار بیاییم. بچه‌های ما مبارزات خوبی می‌کردند اما در روز سوم بازی متین رضایی داور طوری تصمیم گرفت که همه نفرات حاضر در سالن داور را هو می‌کردند. تنها من نبودم که اعتراض کردم، سایر تیم‌ها نیز اعتراض داشتند. با توجه به اعتراضاتی که رخ داد کمیته داوران فدراسیون جهانی مجبور شد در روز سوم با مربیان جلسه برگزار کند بنده در مسابقات جهانی به عنوان سرپرست حضور داشتم و تعلیقم نیز در همین بخش است و در سایر جایگاه‌ها ما دچار مشکلی نیستیم. همانطور که دیدید پس از بازگشت از مسابقات جهانی بلافاصله راهی کره جنوبی شدم و تفاهم‌نامه را کوکی‌وان امضا کردم.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 37 views بار دسته بندی : رزمی تاريخ : 17 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.