رزمی شو کسب سه مدال برنز و راه یابی دو کاراته کا به فینال قهرمانی آسیا - رزمی شو

به گزارش خبرنگار ورزشی رزمی شو، نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا و دومین‌ دوره مسابقات پاراکاراته از امروز (جمعه ۳۰ تیرماه سال ۱۴۰۲ ) در شهر مالاکا کشور مالزی آغاز شده است و تا روز یکشنبه یک مردادماه ادامه خواهد داشت. امروز (جمعه) در نخستین روز از نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، سه نماینده کشورمان موفق به کسب مدال برنز شدند و دو کاراته‌کای کشورمان نیز به فینال این مسابقات راه یافتند.

در چارچوب این مسابقات آتوسا گلشادنژاد و بهنام دهقان‌زاده با برتری مقابل تمامی حریفان خود به فینال این دوره از مسابقات راه یافتند. فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی و امیر مهدی‌زاده در کومیته نیز به مدال برنز دست یافتند.

نتایج مسابقات به شرح ذیل است:

وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان:

آتوسا گلشاد‌نژاد در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر مونا الدیری از اردن را شکست داد و در دور دوم موفق شد با نتیجه یک بر صفر اسل کانایا از قزاقستان را شکست دهد. 

گلشادنژاد در سومین مسابقه خود مقابل گونگ لی از چین در پایان زمان قانونی به تساوی صفر – صفر رسید، اما با رأی داوران (هانتی) از سد حریف خود عبور کرد تا اولین فینالیست کاراته ایران در این دوره از رقابت‌ها باشد. گلشانژاد برای کسب نشان طلا از ساعت ۱۳:۳۵ امروز (به وقت ایران) به روی تاتامی خواهد رفت.

وزن ۵۵- کیلوگرم مردان:

بهنام دهقان‌زاده با کسب سه پیروزی به فینال راه یافت. دهقان زاده نیز تا ساعاتی دیگر برای کسب نشان طلا به مصاف حریف خود می‌رود. دهقان‌زاده در اولین‌ مسابقه خود با نتیجه ۵ بر ۲ ارزوف سویت‌گلیف از ترکمنستان را شکست داد و در ادامه با برتری مقتدرانه ۸ بر صفر مقابل نماینده سریلانکا به دیدار نیمه نهایی رسید. نماینده وزن ۵۵- کاراته ایران در این مرحله نیز با برتری قاطع ۱۴ بر ۵ نماینده میزبان را شکست داد و با اقتدار فینالیست شد.

وزن ۶۷- کیلوگرم مردان :

امیر مهدی‌زاده کاراته‌کا کشورمان با سه پیروزی و یک شکست به مدال برنز این مسابقات دست یافت. وی ابتدا در نخستین دیدار با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل نولانبر کالیسبک از قرقیزستان به برتری دست یافت، اما در دور دوم در دیداری نزدیک با نتیجه ۶ بر ۵ مقابل امیرعلی از قزاقستان شکست خورد. با صعود کاراته‌‌کا قزاقستانی به دیدار نهایی، مهدی‌زاده فرصت حضور در جدول شانس مجدد را پیدا کرد.

مهدی زاده در دیدار شانس مجدد موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر محمود دیفلاح از فلسطین را شکست دهد و راهی دیدار رده‌بندی شود. مهدی زاده در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۳ بر ۲ محمد التیبی از کویت را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

رقابت‌های کاتا بانوان: 

در چارچوب این مسابقات فاطمه صادقی نماینده کاتا بانوان کشورمان موفق به کسب مدال برنز شد.

در این رقابت ها ابتدا فاطمه صادقی نماینده کاتای انفرادی بانوان کشورمان در دور اول با کسب ۳۹٫۶ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و پس از کاتاروهای هنگ‌کنگ، ویتنام و اندونزی راهی مرحله بعدی مسابقات شد. صادقی در دوم با کسب ۴۱٫۳ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و راهی دیدار رده‌بندی شد.

صادقی در دیدار رده‌بندی مقابل ساکورا آلفورته از فیلیپین قرار گرفت و با کسب امتیاز ۴۱٫۶ مقابل ۴۲٫۲ امتیاز نماینده فیلیپین به برتری رسید و سومین مدال برنز خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کرد.

رقابت های کاتا مردان: 

در بخش کاتا مردان، شهرجردی ابتدا در دور اول با کسب  ۳۹٫۳ امتیاز در جایگاه چهارم ایستاد و پس از کاتاروهای کویت، کره جنوبی و هنگ‌کنگ راهی مرحله بعدی مسابقات شد. شهرجردی در دومین دور اجرای کاتا با کسب ۴۰٫۱ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

نماینده کاتای آقایان کشورمان در دیدار رده‌بندی با امتیاز ۴۰٫۷ مقابل چائو از چین تایپه که امتیاز ۴۰٫۱ را به دست آورده بود، به پیروزی رسید و دومین  مدال برنز انفرادی خود در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ مالزی را کسب کرد. شهرجردی همراه با تیم کاتای کشورمان نیز موفق به کسب دو مدال نقره و دو برنز آسیا شده است.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 21 views بار دسته بندی : رزمی تاريخ : 21 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.